سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جانداران
 
قالب وبلاگ




 

 

Alligator Snapping Ture یکی از بزرگترین لاک پشتهای آب شیرین در جهان است که  از دریاچه ها و رودخانه های آمریکا تا کانادا پراکنده است و با ظاهری ترسناک جزو خطرناکترین حیوانات جهان به شمار میرود.
این لاک پشت دارای وزنی سنگین که بطور متوسط در سن بلوغ به  80 کیلوگرم میرسد و سایز آن بطور معمول از 50 تا 80 سانتی متر است که جثه نرها بزرگتر از ماده هاست و دارای 3 ردیف شیار که بصورت شاخک در روی لاک حیوان نمایان است و به همین دلیل به الیگیتور هم معروف است.

غذای این لاک پشتها معمولا انواع ماهی ها ، دوزیستان ، پستانداران کوچک و انواع لاشه های حیوانات و در مواقع کمبود غذا از انواع برگهای سبز و گلهای افتاده شده در آب هم تعذیه میکنند و در اسارت هم میتوان برای تغذیه از انواع ماهی های کوچک ، جوندگان و تکه های گوشت ماهی ، مرغ و گاو یا گوسفند استفاده کرد.

این لاک پشت برای به دام انداختن ماهیها از روش خاصی استفاده میکند به این صورت که دهان خود را باز کرده و در وسط دهان خود زائده ای را که بشکل کرم است را تکان داده و ماهی به خیال اینکه طعمه در حال تکان خوردن است به سمت آن رفته و لاک پشت بسرعت دهان خود را بسته و ماهی را شکار میکند.

از نظر قدرت فک ، این لاک پشت بعد از کروکودیل قویترین فک را در میان حیوانات دارد در حدی که میتواند یک آناناس بزرگ را با بستن فک خود به دو نیم تقسیم کند.

از نظر طول عمر این لاک پشت میتواند بطور تقریبی 50 تا 80 سال عمر کند که در اسارت بطور معمول از 20 تا 70 سال بسته به نوع نگهداری متغیر است.

این لاک پشت دوست داشتنی در سن 12 سالگی بالغ شده و در اویل بهار جفتگیری میکنند و لاک پشت ماده در اواخر بهار شروع به لانه سازی در اطراف رودخانه کرده و بعد از 2 ماه شروع به تخم گذاری میکند که معمولا از 10 تا 50 تخم میگذارد و بعد از 100 تا 140 روز تخمها تبدیل به لاک پشت میشوند.








[ سه شنبه 90/12/2 ] [ 9:12 عصر ] [ پیام ]
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 50708